Skip to content

AJÁNLAT social media feladatok ellátására

ÜGYFÉL: DÉRYNÉ BISZTRÓ

2024.07.22.

1.HOGYAN DOLGOZUNK?

Tapasztalt szakértői csapatunk közel 15 éve tevékenykedik sikeresen a  médiatervezés és elemzés területén. Tanácsadó csapatunk ezekre az eredményekre támaszkodva, illetve a kommunikációs tendenciákat alapul véve, stratégiai és taktikai tanácsokkal látja el ügyfeleinket kommunikációs eszközök, csatornák terén és segít egy még hatékonyabb  tartalmi struktúra és üzenet felépítés kidolgozásában.

Támogató tevékenységünk során a legelőnyösebb jellemzőit ötvözzük a klasszikus pr tapasztalatunknak és a social media trendeknek. Hiszünk az integrált kommunikációs csatornák eredményességében, ezért az online felületeket egységes stratégia részeként kezeljük. A kreatív médiamegoldásokat tehát nem csupán kommunikációs eszköznek, hanem a márkaépítés egyik pillérének tekintjük.

2. A FELADAT

Az előzetes egyeztetésnek megfelelően a Déryné jelenlegi social media csatornáit újra kell strukturáljuk. Az anyagok eltűnnek és mindenütt a platformnak megfelelő, minőségi  tartalmak kerülnek fel.

FACEBOOK

  • üzenőfal
  • stories

INSTAGRAM

  • képfolyam / reels
  • stories / highlightok

TIKTOK

A restartot követően feladat az engagement biztosítása. Kiemelten fontos a folytonosság, hogy minden platformon friss, szezonalitásnak és aktualitásnak megfelelő tartalom szülessen.

TARGET: Nem a forgalomgenerálás és vendégszám növelése a cél, hanem, hogy a Déryné egyediségét láttassuk, a kereshetőséget és a jelenlétet biztosítsuk, ezáltal közelebb hozzuk a bisztróhoz a jelenlegi vendégkört.

3. TAKTIKAI ÖSSZEFOGLALÓ

A média egyes  csatornáit nem önmagukban alkalmazzuk, hanem egymást erősítő taktikai elemek összehangolt elegyeként. Az online megjelenések (értve a social media felületeket is) a marketing tevékenység integráns részét képezik. Az online aktivitásoknak, beleértve a közösségi platformokon zajló kommunikációt is folyamatosan szinkronban kell lenniük az egyéb marketing és sales tevékenységekkel, egymás hatékonyságát erősítve.

A stratégia pontos kialakításában és a leghatékonyabb taktikai eszközök kiválasztásában számos általános alapelv segít minket:

  • Első szakaszban a social media csatornák egységességére koncentrálunk, feltöltjük a felületeket minőségi tartalmakkal melyek arculatában is visszatükrözik a Déryné profizmusát és hangulatát.
  • A második szakaszban a csatornák gondozására koncentrálunk, tartjuk a hozzáadott értéket közvetítő tartalmakat és megmutatjuk azokat a finom részleteket, amelyek a mindennapokban is kivételessé teszik a Dérynét.

A következőkben bemutatjuk azokat a taktikai elemeket, amelyeket alkalmazni fogunk. A taktikában bemutatott aktivitások egymással párhuzamosan futhatnak. Az egyes elemek külön-külön, ill. szabadon kombinálhatóan is megvalósíthatóak.

4. SOcial media management

RESTART

A hatékony kommunikáció legfontosabb alapköve az érthető, egyszerű, konzekvens üzenetek jelenléte. Ennek érdekében meghatározzuk a Dérynéhez kapcsolódó egyedi előnyöket és a legfontosabb üzeneteket. Sztorit építünk, mely áthatja a csatornáinkat és egységes arculat mellett jelenik meg a követőinknek.
Az arculat is hasonlóan fontos szegmens. Javasoljuk social media arculati kézikönyv kidolgozását, amely segít abban, hogy minden felület egységesen (nem egyhangúan :D) nézzen ki. Az arculati kézikönyv hosszútávon könnyíti meg a közösségi felületek managementjét és segíti a hatékony tervezést.

A felületek kialakításához tulajdonképpen felgyorsított két-három havi kontentet képzünk le. Ezek a tartalmak felkerülnek a csatornákra, de a tempós feltöltés miatt valódi kifutásra csak egy alacsony százalékuk képes majd. Cserébe gyorsan áttekinthető és strukturált feeddel indulhat majd a rendszeres kommunikáció.

4.1. MIÉRT VAN SZÜKSÉG SM ARCULATI ÚTMUTATÓRA?

Mindkettőnknek az a legfontosabb, hogy a vizuális anyagok egységesen jelenjenek meg és ehhez sajnos nem elégséges a fotók és videók azonos fényelése, viszont extra köröket futunk azzal, ha minden alkalommal csak törekszünk az egységessére, de nincs hivatkozási alapunk. A sztorik és a TikTok felületén is színvonalasabb megjelenést tudunk biztosítani, ha előzetesen meghatározzuk, hova, hogyan kerülhet fel szöveg, max hány karakter, címsorok, folyószövegek… Döntenünk kell az emojik és GIF-ek használatáról (erősen szűkítenénk), ezért ha nem is készítünk a klasszikus formában kézikönyvet, egy vezetett workshop során, opció mintákkal beszéljük át a megjelenést, amiből kialakul a végleges irány.

SZTORI MINTA INSTAGRAM TOOLS

TERVEZETT SZTORI MINTA CÍMSOR

FOLYÓSZÖVEG

GONDOZÁS/ENGAGEMENT

A csatornák managelése esetén vállaljuk, hogy aktívan és rendszeresen belépünk a felületekre, meghallgatjuk a beérkező véleményeket és megválaszoljuk az esetlegesen felmerülő kérdéseket. A beérkezett üzeneteket 24 órán belül kezeljük, legyen szó privát üzenetről, nyilvános posztról, vagy kommentről. A válaszadásban természetesen egyeztetünk a kapcsolattartóval.

4.1. INSTAGRAM

Ahhoz, hogy az Instagram feed is egységes szép képet adjon olyan könnyen kezelhető designt javaslunk választani, ami nem köti meg a kezünket, ha vegyes témájú képeket szeretnénk egymás mellett láttatni, nem elég az egységes fényelés, olyan layoutot kell kidolgozzunk amely vezet és megkönnyíti a mindennapi életet hosszútávon is.

2023 márciusában a magyar Instagram felhasználók száma közel 3 millió fő, arról nincs adat, hogy hány százalékuk bot, azaz nem valós user, de világszinen a 10% a mérvadó. 

A Pew Research kutatása szerint az Instagram felhasználóinak 63%-a használja, vagyis nyitja meg legalább naponta egyszer az Instagramot, ezzel a közösségi platformok között a második, és csak a Facebook előzi meg.

A mention.com kutatása szerint, azok a posztok, amik hashtag-gel el vannak látva nem kapnak több engagement, mint azok a posztok, amik nincsenek, sőt a túl sok hashtag rontja az elérési számokat.

A Reels az Instagram eszköztárával létrehozott videó, amely megjelenik a négyzetes feedben is és egy külön felületen is. Különböző vágástechnikai trendeket diktálnak és tartalomkészítőket kapnak fel.

Az Instagram csatornánkon az „állandó” tartalmainkon kívül elérhetjük a már meglévő és potenciális követőinket a Stories funkción keresztül posztolt 24 órás felvételekkel is. Míg a fő galériában a fontosabb és magasabb minőségben elkészített bejegyzések megosztását csoportosítjuk, addig az Instagram Stories-ba posztolható minden spontánabb kép, videó, boomerang, amelyeket különféle matricákkal, gifekkel és effektekkel turbózhatunk fel. Gyakorlatilag képesek vagyunk egy teljes nap narratíváját kötetlenül megosztani a követőinkkel, és a történetmesélés ezen formája képes még közelebb hozni adott márkát az emberekhez. Ez a funkció már a Facebookon is elérhető, szinkronizálható.

4.2. FACEBOOK

A magyarországi Facebook felhasználók száma már nem olyan ütemben nő mint a kezdeti időkben, de még mindig megfigyelhető növekedési tendencia. Ennek oka, hogy a tinédzserek számára nem preferált a platform, de még mindig regisztrálnak.

A felhasználói szokások folyamatosan változnak, most inkább egy szűk ismerős körre koncentrálnak a userek és a Messengert használják. Az érdeklődési körbe tartozó tartalmakat jó ideje a csoportokban keresik és nem az oldalakon, így csoportok egyértelműen elszívták a figyelmet az oldalaktól, az algoritmus is ezeknek a kontenteknek kedvez. 

Mindezek mellett a tartalomkészítőket és közvetetten a promótereket sem támogatja a Facebook. Összességében tendencia, hogy a platformon átlagosan eltöltött minőségi idő csökkent, ennek eredménye, hogy kevesebb posztot tud megmutatni a felhasználóknak.

A szükséges jelenlétet azonban nem lehet eldobni, de stratégiailag szintentartás, amit a management során javaslunk. 

4.3. TikTok

„Az ifjúsági kultúra jellemzője a kívülállás. Olyan helyeket választanak, ahová a felnőtt tekintet nem lát. Az pedig korosztályonként változik, hogy hova nem lát.”

Guld Ádám médiakutató

A ByteDance hirdetési forrásaiban közzétett adatok szerint, a TikTok 2023 elején 2,64 millió 18 év feletti felhasználóval rendelkezett Magyarországon. Az adatok azt is megmutatják, hogy Magyarországon a 18 év feletti felnőttek 31,3 százalékát érték el a TikTok hirdetések. A TikTok potenciális magyarországi hirdetéselérése 478 ezerrel (+22,1 százalékkal) nőtt 2022 eleje és 2023 eleje között. Tehát a platformon még nem telített a piac.

0%
55 év felett
0%
35-44 év között
0%
45-54 év között
0%
25-34 év között
0%
18-24 év között

TÉMÁK

A DÉRYNÉ HANGJA A SOCIAL MEDIÁBAN: Amilyen egyedi a vendéglátásban, ahogyan megtalálta a hangot és az utat a vendégekhez, úgy kell megtalálnunk a hangot a social mediában is. Ezt az egyediséget nem csak szövegesen, hanem vizuálisan is meg kell mutassuk. Fontos, hogy ne egyszerűen szép imázsokban gondolkodjunk, hanem a platformokra szabott elemeket készítsünk. A TikTokra az esetek jelentős részében nem alkalmas a tudósító jelleg, kellenek a transition videók, válaszolni kell a trend challengek-re (nem olyan mint az Ice bucket volt) a saját hangunkon.

Az oldalak gondozása párhuzamosan zajlik, a témákban folyamatos az összehang ,azonban tartalmak eltérőek, időszakosan találkoznak.

Minden felületen a gasztronómia és a vendégátás kerül a középpontba.

  • Alapanyagok, beszerzés, feldolgozás, konyhai precíziós folyamatok, tálalás, szervírozás, kóstolás…
  • Vendéglátás – gesztusok, folyamatok, textúrák
  • Környezet – impresszió átadása
  • Mulass BUDA – időszakosan megjelenő téma, mely fő platfomja az Instagram Stories. A felület 24 óránként frissül így a feltöltött tartalom eltűnik, ezzel biztosítjuk, hogy az esemény megfelelő, nem túl hangsúlyos jelenlétet kapjon a teljes kommunikációban és garantáljuk az exkluzivitást, privát jelleget, amelyet szeretne közvetíteni magáról.
  • Kutyabarát hely, elkötelezett a jó ügyek mellett. A vendégkör bemutatása, egyéniségek, kutyakedvencek és kutyák kedvencei.
Play Video

EGY ÖTLET

Művészek emberek kóstolnak, és mondják el a saját nyelvükön milyen az étel, persze lehetnek ezek szavak is de lehet egy tánc egy zene, egy festmény… olyan emberekre lesz szükségünk a kampány során, akik igazán érzik az ételt is.

MÉG EGY ÖTLET

Az anyagbeszerzéseket – legyen szó magyar vagy külföldi piacról – és az inspirációkat – Tulum vibe – ezentúl egy adott trendre ülve kommunikáljuk. Olyan tartalmakat hozunk létre, elsődlegesen TikTokra, amelyek a travel videok hangulatát hozzák. Ezek a fentebb már említett virális jógyakorlatok, melyek nagy eséllyel kerülnek a „foryouba” (TikTok feed). A témák szerves részét képzi a Déryné, az ötlet adaptálásáról van szó nem másolásról.

BESZERZÉS: Ez nem Provance, ez nem Toscana, ez nem Puglia…

ÉTELEK: Ez nem Görögörszág – görög saláta, ez nem Anglia – mac and cheese, ez nem Törökország – Turkish eggs… ez a Déryné

Ételek, amik annyira finomak, hogy nem lehet élni nélkülük: lecsó, bableves, kacsapecsenye, túrógombóc

Play Video
Play Video

GYAKORISÁG ÉS TARTALOM TÍPUSOK

A start esetében az alábbi tartalom mennyiségekkel javaslunk kalkulálni:

  • Facebook: 10-15 poszt poszt
  • Instagram: 21 poszt
  • Sztorik: 25-30 sztorik
  • Highlight struktúra kialakítása: Téma szerint egyeztetve
  • TikTok: 15 videó

A későbbiekben a posztolás javasolt gyakorisága a téma és egy-egy poszt megfelelő elérésének biztosítása érdekében heti 1, időszakosan 2 alkalom. A posztok hangvételében javasoltan megtartanánk a könnyed szakmaiságot.

  • Instagram poszt vagy reels: heti 1 alkalom (képes-videós tartalom)
  • Instagram stories: heti 2 alkalom (képes-videós tartalom)
  • Facebook heti 1 poszt (képes videós tartalom)
  • Facebook stories heti 2 alkalom (azonos az Instagram sztorival)
  • Tiktok videós tartalom heti 1 alkalom (videós tartalom)
  • A tartalmak mindenütt platformnak megfelelő képaránnyal, kompozícióval kerülnek létrehozásra.

MINTA CALENDAR

Instagram poszt
Instagram sztori
Facebook poszt
Facebook sztori
TikTok
HÉTFŐ
BRUNCH
KEDD
KUTYA KONTENT
SZERDA
MULASS BUDA!
CSÜTÖRTÖK
KENYÉR
HELYSZÍN
PÉNTEK
KÓSTOLÁS
ESEMÉNY
SZOMBAT
BESZERZÉS
VASÁRNAP

VIDEÓS TARTALOMGYÁRTÁS

Az utóbbi három évben vállalati kommunikáció szempontjából a videós megtekintések jobb eredményeket produkálnak, mint a képes tartalmak. A videók teljes kampányüzenetek átadására is képesek, de nagyon fontos a platformra szabott jelleg és a videók minőségét illetően sem elég a spontán kontent, tudatosan kell komponálni és az utómunkával segíteni.

Play Video
Play Video

5. PROMÓCIÓ

5.1. SOCIAL MEDIA engagement promo

A Facebook és az Instagram olyannyira alacsony organikus elérést biztosít az oldalaknak, hogy szükséges kifejezetten erre a célra hirdetési büdzsé elkülönítése, mellyel a posztjaink valóban eljuthatnak a követőinkhez. Azonban mindemellett is folyamatosan lényegesen kevesebb promóciós célú poszt jelenik meg a hírfolyamokban. A kulcs itt is az alkalmazkodás, a sokszínű tartalom típus létrehozása, kombinációk alkalmazása segít, hogy az algoritmusok a költésekkel együtt megfelelő elérést biztosítsanak a csatornáinknak. A számos hirdetési kampánycél opció közül, a tartalmainkat az alábbiak szerint javasoljuk promótálni:

  • Poszt promóciók: egy-egy poszt elérését növeljük, így az üzenetünk számos követőnkhöz eljut. „Melléktermékként” magasabb reakciószámot (komment, like megosztás) vagy átkattintást generálhatunk.
  • Oldal promóció (Facebook): Az oldal követőbázisát növeljük, azaz több kedvelőre teszünk szert, így a későbbiekben ezeket az embereket – folyamatosan szélesedő közönséget – érjük el a posztjainkkal.

5.1. PPC kampány

A PPC a “pay per click” rövidítése, és azokra a hirdetésekre használjuk, ahol kattintásonként fizetsz. Ez alapvetően egy licit rendszer, néhány példa Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads, Twitter Ads…  A Google hirdetési rendszerében a képlet egyszerű, ott minden esetben akkor vonnak le a számládról, amikor valaki rákattint a hirdetésedre. A social media esetében árnyaltabb a kép és nem is biztos, hogy a PPC stratégia a leghatékonyabb módszer a kampánycélok tekintetében.

A PPC hirdetésünkre kattintva azonnal a hirdetett weboldalra / céloldalra jutnak a látogatók, ahol részletesebb információt kapnak termékünkről, aktuális ajánlatunkról.

A PPC kattintást generál, ez a mérőszáma a hatékonyságának is, tehát annak javasolt PPC kampányt futtatni, akinek a konverziója ehhez köthető.

A Google Ads esetében ez számunkra is jól beazonosítható, mert azt szeretnénk, hogy a keresőbe a „Déryné” kulcsszóra a bisztró weboldala és neve bukkanjon fel elsőként. Az érdeklődők oda indítsanak telefonhívást, útvonaltervezést vagy kattintsanak a weboldalra. A social media esetében nem az a cél, hogy ilyen kattintásokat generáljunk, hanem az, hogy minél szélesebb minőségi bázisunkhoz (jelenlegi követők, kerületi lakosok… pontosítsuk) jussanak el az üzeneteink. Ezért a PPC-t a Google kereső hálózatra javasoljuk elindítani.

6. TRÉNING

Örömmel osztjuk meg az elméleti és gyakorlati tudásunkat, hiszen mindennek a gyakorlás, a tapasztalatszerzés és a folyamatos fejlődés a kulcsa. Jelen esetben egy tartalomgyártó alaptréninget javaslunk azoknak a kiemelt alkalmazottaknak, akik a későbbiekben segítik a social media alapkontentek előállítását.

7. ELEMZÉS

7.1. HAVI RIPORTOK

Az aktivitásaink eredményeiről testreszabott riporokban számolunk be, mely minden esetben az adott tevékenységhez kapcsolódik. A kampányokról egyedi projektszámok készülnek, a folyamatos tevékenységeinkről pedig havonta számolunk be. Javaslunk tendenciákat figyelni, így az eredményeket jobban látjuk a folyamatos együttműködés során. A havi riportokat egyszerűbb grafikonos szöveges formában tervezzük összeállítani, év végén pedig egy összegző riport elkészítését tartjuk célravezetőnek.

7.2. TRENDELEMZÉS

Minden  vállalat és termék számára más a célcsoport, ezért nyilván más az út, a módszer és a tartalom, ahol ezt a célcsoportot  elérhetik. A nemzetközi platformok jógyakorlatának beazonosítása nem azt jelenti hogy másolnunk kell a contentet, de sokat tanulhatunk, inspirálódhatunk. A trendelemzés során negyedévente nyújtunk betekintést a legizgalmasabb csatornák tevékenységébe és a social media változásairól.

8. KÖLTSÉGEK

FELADAT
KÖLTSÉGEK (net)
PERIÓDUS
SOCIAL MEDIA STRATÉGIA – WORKSHOP
• A stratégia kialakítása, az arculat irányvonalainak egyeztetése
• Üzenetek meghatározása
• Tématérkép felállítása
• Restart előkészítése
100 000 Ft
/egyszeri projekt
SOCIAL MEDIA ARCULAT TERVEZÉS
• Instagram feed és reels felületek
• Highlight covers
• Stories layout
• Tiktok feedek
– útmutató nem készül, de a stratégia részeként, minták szerint határozzuk meg a megjelenést
x
/egyszeri projekt
SOCIAL MEDIA RESTART
• tartalomtervezés: koncepciók és brief a videós csapatnak, témák, trendek
• feedek felépítése, highlightok kialakítása a rendelkezésre bocsátott vizuális anyagokból:
szövegírás, ütemezés, posztolás
• profil és cover fotó aktualizálása
750 000 Ft
/egyszeri projekt
SOCIAL MEDIA MANAGEMENT
• tartalomtervezés: koncepciók és brief a videós csapatnak, témák, trendek
• tartalom management: rendelkezésre bocsátott vizuális anyagok szűrése,
szövegírás, ütemezés, posztolás
• profil és cover fotó aktualizálása időszakosan
• kommentek folyamatos figyelése, felmerülő kérdések megválaszolása
• privát üzenetek megválaszolása
• moderálás
500 000 Ft
/hónap
SOCIAL MEDIA PROMÓCIÓ – META, TikTok (OPCIONÁLIS)
• hirdetési direkt költség
• hirdetési portfólió összeállítása
• folyamatos optimalizálás
150 000 Ft
/hónap/platform
PPC KAMPÁNY GOOGLE ADS KERESŐ HÁLÓZAT (OPCIONÁLIS)
• hirdetési fiók kialakítása
• kampányfelépítés (kulcsszavak, szövegek, bővítmények, kiemelések)
• folyamatos optimalizálás
• eredmény beszámoló
150 000 Ft kampány kiépítés
35 000 Ft optimalizálási díj
jav. min direkt költés 2000 Ft
/egyszeri
/hónap
/nap
HAVI RIPORT (OPCIONÁLIS)
• Facebook
• Instagram
• TikTok
• promóciók
• időszakos kampányok
50 000 Ft
/hónap
TRENDFIGYELÉS (OPCIONÁLIS)
50 000 Ft
/negyedév
Videós tartalomgyártás egyéni kampányhoz, eszköz és szakember parkkal kiegészülve
500 000 Ft-tól egyedi ajánlat szerint

Amennyiben a taktikai váz elfogadásra kerül részletesen is kidolgozzuk az egyes elemeket, pontos ütemezéssel. Az ajánlat tartalmazza az ügynökségi díjakat. Az ajánlat 2024.08.22. napjáig érvényes.

9. KAMPÁNY REFERENCIÁK

TÖRLEY A VILÁG KÖRÜL

Ha csak egy videót nézel meg ma...

2018-ban a Pinewood csapatának izgalmas úticéljait ismerve elláttuk őket a Törley pezsgőivel. Ezzel a kampánnyal zártuk a 2018-as évet az évet, utazásaik pedig évszakoknak megfelelően felbukkantak 2019-ben is, így közel egy évre elégséges gyönyörű videós és képes tartalommal látták el a Törley pezsgőt.

Izgalmas kihívás volt megoldani a logisztikát, folyamatosan támogatni Enikőt és Levit, hogy legyen bátrak, mutassák meg minden élményüket gondolatukat és adjanak belőle mindenkinek egy kis részt.

ASZÚ IMÁZS

Az alapkoncepcióban megszemélyesítettük az aszút egy gyönyörű nő képében, ahol a női tulajdonságok mutatják be a bort. Ruhája az illat, ami körbelengi és elvarázsol, teste a kecses palack.

A filmek célja, eltérve a legtöbb hazai ábrázolásmódtól, ami klasszikus értelemben, hagyományos környezetben festi le a bort, hogy ízléses formában impressziót adjon át,  így új perspektívába helyezzük a terméket. 

 

 

 

Molnár Andi KOOPeráció

A siker, a hála és az elismerés olyan témakörök, amelyekről nem lehet eleget beszélni. Gyakran belefeledkezünk a gyorsan pörgő mindennapokba. Elfelejtjük megélni a hétköznapi pillanatokat és pozitív visszajelzést adni a környezetünkben elő embereknek, kollégáknak, barátoknak, a családnak. Pedig kifejezni ezeket az érzéseket, az egyik legfontosabb dolog, amiből feltölthetjük a körülöttünk lévőket és saját magunkat.

10. TARTALOM REFERENCIÁK

Play Video
Play Video
Play Video

ELISMERÉS

#wowfaktor #flow #köszönjük

Az Arculat és identitás második kötete tizenkét jól ismert, nagy múltú és ma is sikeres magyar márkát mutat be. A könyvben olyan márkák mellett szerepel ügyfelünk a Törley, mint a Gerbeaud, a Gundel, a Helia-D vagy az Unicum.

A kötet arra a kérdésre keresi a választ, hogy hogyan tud egy márka generációkon átívelően sikeres maradni. A bemutatott magyar márkákat példaértékűnek definiálják, több felsőoktatási intézmény ajánlott vagy kötelező olvasmánya.

Büszkék vagyunk, hogy az összes kiemelt vizuális elem a mi munkánk, melyek jellemzően a vállalat social media felületein jelentek meg.